sobota 22. srpna 2009

Haight - Ashbury

Dneska to bylo podruhé, co jsem se vydala směr křižovatka Haight - Ashbury. Proč je toto místo důležité? Je to místo, kde se zrodilo hnutí hippies, kde začala květinová revoluce. Ještě pořád mě toto dost zajímá na to, abych se tam vydala... No udělala jsem tak minulý týden, to jsem měla álo času a bylo tak nějak pošmourno a vůbec jsem to nestihla vnímat. Tak dnes.

Den byl neobvykle slunečný (pro mnohé jistě překvapení, ale tu v San Francisku je pořád mlha a zima :)) tak jsem si říkala, že tu ta atmosféra musí být. Vystoupila jsem nedaleko proslulé křižovatky, kde začínali kariéru Janis Joplin, Grateful Dead... a musím říct, že nic neilustruje zašlou slávu hnutí hippies lépe, než dnešní Haight - Ashbury. Tune in se nedostavilo možná jen u mě, kdo ví. Koupit si batikované tričko na Haight? Čtyřicet dolarů... tolik člověk nezaplatí ani v centru. Ale je to in, je to batika z Haight street. Hippies jsou tu byznys. Peace všude, kam se podíváš.

Ale co se musí nechat, roztodivní usmívající se lidé ještě pořád nevymizeli. Stačí si stoupnout na roh a pozorovat. Tu rozjařený vlasatý pár, tamhle zase slečna jak vystřižená z katalogu rané tvorby Vivien Westwood. Ta atmosféra tam pořád je, ale člověk se musí podívat hrozně hluboko pod kůži tomu byznysu, zapadnout to nějakého vintage obchůdku a chvíli se zastavit... nejlépe v čase a s květinou ve vlasech.

2 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

If you are going to San Francisco... :)
S.

Janapka řekl(a)...

To si prehravam kazdou chvili :)