čtvrtek 11. února 2010

"Zadarmo" posedlost

Všera jsem na jisté sociální síti narazila na vpravdě okouzlující skupinu, která měla obsahovat databázi brněnských revizorů. A prostě... takové věci bych rušila. Přijde mi to absurdní. Však taky nikdo nechcete pracovat zadarmo, tak se smiřte s tím, že lidé pracují i ve službách (a ve vyspělých zemích, na jaké si hrajeme jsou to dvě třetiny lidí...) a ty pokud mají být schopné zaplatit svým zaměstnancům, musí být zpoplatněny. Nebo to snad někdo čeká, že letenky budou zadarmo, nebo vstup na koupaliště či kino??? Pokud bychom chtěli mít všechno zadarmo a být živeni státem, tak jsme nemuseli mít žádnou revoluci a mohl nám tu zůstat komunismus...
Ale zcela vážne, to jsme takoví chudáci, že si nejsme schopni zaplatit šalinkartu? To je šest stovek na čtvrt roku, tzn dvě stovky na měsíc, to má skutečně každý. Ono se to asi primárně rozmohlo mezi teen populací... bože lidi, co z vás vyroste, když nejste schopni obětovat pár korun, které ani nemusíte vydělat, neb je dostanete od rodičů? Je mi líto, jak je náš národ posedlý neochotou zaplatit za cokoliv. A argumenty s menšinami si taky všichni můžou strčit někam... pořád nadáváme, tak snad nejsme stejní?
Vážně je mi někdy tohohle lidského smýšlení líto.

6 komentářů:

Medvídek řekl(a)...

Tak tohle je hodně krutopřísná kritika a výzva!

Peťoš řekl(a)...

>To je šest stovek na půl roku, tzn dvě stovky na měsíc,

dovolím si nesouhlasit ;) Budto stovka na měsíc, nebo šest na čtvrt roku ;)

S tím zbytkem je to bohužel pravda-vidím to naprosto stejně :\

Janapka řekl(a)...

NEchtela jsem byt kruta ani prisna, ale prijde mi, ze se vazne vsichni chovame, jako kdyby jakakoliv sluzba mela byt samozrejma a zadarmo...

Petos: no ja do skoly pesky nedojdu, takze me by se jizdenky nevyplatily, u me by to bylo vic jak stovka ;)

Peťoš řekl(a)...

Počítej se mnou:
* půl roku = 6 měsíců => 100 Kč na půl roku
nebo
* čtvrt roku = 3 měsíce => 200 Kč na čtvrt roku

Jen mi tam nesedí ta citovaná věta matematicky ;)

Peťoš řekl(a)...

O chození pěšky atd. zde nemluvím. Já měl až doteď taky šalinkartu a nebydlet fakt za rohem, tak si ji taky pořídím.

A jen taková poznámka: neplatit za služby není jen "výsada" mladých, ale celkově tak nějak celé této společnosti.

Znám člověka, který si před asi pěti lety koupil produkt X a od té doby jej pravidelně krade s tím, že "si jej přece už jednou zaplatil".

Janapka řekl(a)...

Jo koukam jsem mela chybu :) a jinak ano, jsou lidi blbi no, maji pocit, ze je vsechno zadarmo, jsem zvedava, jak by se na me koukali v restauraci, kdybych rekla, ze nechci platit, ze uz jsem tam jednou jedla...