neděle 19. července 2009

Já a můj notebook

Tak jsem si pořídila nový notebook. Pro zvědavce Dell Studio 1537 (ale parametry sem psát nehodlám :)). Samozřejmě jsem ihned hodlala aplikovat své přesvědčení a nainstalovat si tam Ubuntu vedle Vist. Někde jsem totiž došla k závěru, že jsem dostatečně schopná pro tento úkon. No, ne tak úplně.

Visty jsem zaregistrovala, a hurá na Ubuntu. Všechno krásně fungovalo, jen s jedním malinkým defektem. Kouknu na volné místo na disku a hle, mám čtvrt giga volného. Něco je zle. Tak jsem si vygooglilá návod, jak přerozdělit disk. Vypadalo to značně triviálně, ale triviální to nebylo. Tedy ne, že bych něco neudělala, ale pak se stala taková fatální blbost a najednou po systému ani vidu, ani slechu, dokonce ani po Ubuntu, ani po Vistách. Tak jsem si úspěšně oba smazala. Přerozdělení disku zjevně vypadalo na velkou magii. No nakonec jsem zjistila, že mi Visty prostě nedovolí mít na Ubuntu víc jak 30 giga, tak to muselo jít silou. No nakonec vyřešeno, ale ty nervy... Blbé, blbé Visty!!!

A jako bonus? Přihlásila jsem se do widlí s tím, že to alespoň to udělám použitelné a hle, každý úkol jsem musela natřikrát schválit a koukám, ani nemám adminí práva. Na to, že jsem jediný uživatel je to veselé. Nejradší bych ten systém kopla. No, hlavně, že už mě to poslouchá, ale nervy to byly!

2 komentáře:

Griswold řekl(a)...

Adminí práva nemáš ani v tom Ubuntu, tak je to správně. Ve Windows to sice implementovali taky, ale asi to nestihli zpracovat do použitelné podoby.

Ohledně instalace Ubuntu - to je ten instalátor tak špatný, že nenabídne rozdělení disku, nebo je to.. ehm.. chyba uživatele? :-)

Janapka řekl(a)...

No, ale v ubuntu napisu sudo a jedu ze ;)
Ad instalator, nabidne rozdeleni disku, jenze me proste Visty nepustily vic nez ctvrt giga... pak jsem z toho vytahla tricet a pak az nasilim vic. Proste nekdo dosel k zaveru, ze ta nalepka designed for windows se ma brat vazne :P