středa 8. září 2010

GRE horor

Tak sice jsem měla v plánu sem prve publikovat něco o Indii a Ladakhu, ale asi sem dám primárně něco jiného... GRE zkoušky. Kdo nevíte o co jde, jde o jakési universální testy studijních předpokladů na americké university. Test trvá čtyři hodiny a sestává se z psaní dvou esejí, verbální a kvantitativní části. Co je na tom těžkého? Na napsání eseje nic moc, jen se člověk musí naučit napsat styl, po kterém známkující touží, kvantitativní sekce je také veskrze jednoduchá, člověk akorát udělá hloupé chyby jako že 3*2=5 a verbální? To byl kámen úrazu. GRE jsem zkoušela na začátku léta, kdy jsem ve verbální části viceméně propadla (kupodivu tento test nejde udělat bez toho, aby se člověk učil ;)) a tak jsem si objednala Kaplan GRE přípravu na zkoušky a světe div se, po třech týdnech poměrně ležérního učení jsem si verbální sekci zlepšila o 100%. Docela síla. Mít čas a elán, asi bych to napsala na velmi nadprůměrné skóre, takhle mám jen lehce nadprůměr ;)
Nicméně co je na onom testu nejtěžší? To že trvá zmíněné 4 hodiny. Na konci druhé sekce už člověk myslí na to, až vypadne z testovacího centra a on ten debilní test pořád pokračuje. Když jsem odcházela, připadala jsem si, jako kdyby mě někdo zmlátil holí...
A co jsem si z toho odnesla? Že je to jen přiblblý standartizovaný test na kterém každý kdo se učí a nemá seno v hlavně musí zákonitě dosáhnout poměrně vysokých výsledků. Tak snad platí to, že to není hlavní indikátor pro přijetí na universitu snů...

Žádné komentáře: