středa 25. června 2008

Středověk a bouřka a tak...

Zase jednou se prostě potřebuju vykecat :)
Takže dneska, byla jsem v kině na Letopisech Narnie (nic moc, ale pobaví). Když jsem vylezla rozprostíral se nad městem romantický bouřkový mrak. V tu chvíli jsem si vynadala, že jsem nevzala deštník. Na chmi totiž hlásili, že bouřky zasáhnou jen sever republiky, čemuž jsem naivně uvěřila. Chyba lávky. Ještě při čekání na tramvaj se strhnul prima slejvák, nicméně až do trolejáku jsem se stihla dopravit vcelku suchá. Pak mě čekala cesta k domu.
Vzhledem k tomu, že při odchodu bylo značně letně, měla jsem odpovídajícně lehkou obuv. Ta se proměnila v mokrou skluzavku, takže jsem nakonec dopadla tak, že jsem popadla botičky do ruky a bosky běžela domů. Musela jsem vypadat jak nějaká střelená divoženka. Malými krůčky (kvůli sukni;)) jsem cupitala v dešti, z vlasů mi crčela voda a v ruce se mi houbaly vietnamku se škebličkami. Jak z pohádky ;) Doma ze mě měli docela shoow, vlastně se nedivím, málokdy přijdu takhle promoklá. Jen je nepříjemné, že mi to nepomůže v uzdravení se z nachlazení, které jsem si pořídila na soustředku v Jedovnicích.

No a ke středověku. To mě tak v noci napadla divná otázka... "čím byste byli ve středověku." Nemyslela jsem tím, čím by člověk chtěl být, ale co považuje za vzdáleně reálné, kdyby v té době žil, byl stejného pohlaví a nacházel se ve stejných zeměpisných šířkách. Dozvěděla jsem se zajímavé věci, někdy trochu překvapivé. Takže mezi mými přáteli by byli královská služka, jeptiška (nebo prý lehká dívčina ;)), nižší šlechtic, mnich, rytíř a zbojník. A co bych byla já? Vlastně se nemůžu rozhodnout mezi dvěma osudy.Dokážu si představit, že bych byla třeba dvorní astronom (astrolog:)), nicméně bych se jako ženská musela převlékat za chlapa, aby na to nikdo nepřišel a pravděpodobně bych skončila vpletená do kola nebo upálená. A druhý osud? Ten je možná pravděpodobnější. Byla bych kejklířka nebo něco podobného, prostě potulná umělkyně cestující na odrbaném povoze s ostatními "umělci." Tančila bych, zpívala, četla z hvězdiček a vykládala příběhy o chrabrých rytířích.
Většina lidí mi na to řekla, že jsem idealista, nicméně já se nedokážu nějak vidět jinak. Dokonce jsem si k oběma osudům vymyslela příběh, ten možná někdy jindy :)

Žádné komentáře: