sobota 14. února 2009

Jak jsem kupovala jízdenku

V pátek jsem se vracela z Prahy, na tom by nebylo nic divného, byla jsem tam kvůli Fyziklání, prima akce, prima den. Nicméně jsem nebyla upozorněna na to, že jízdenky eLiška na pátek jsou rychle vyprodány. A tak jsem se ihned po skončení soutěže začala shánět po tom, jak sehnat lístek. Kolejní kontakt nevyšel, tak jsem chtěla zneužít počítač, co jsme měli připojený k wifině. Všechno by bylo prima, ale lístky už nebyly. Tak co, přes Prahu se jezdí i z Ústí, Plzně nebo Karlových Varů. No jenže podobný nápad jako já měli zjevně i jiní lidé a jízdenky na trase dané město - Brno už neměli. Z nějakého pohnutí mysli mě napadnul ještě Liberec a hurá, lístek z Liberce jsem sehnala. Bohužel to zdaleka neznamenalo vítězství.
Kluci se doslechli o mém pseudoúspěchu a upozornili mě, že eLiška platí pouze na některých tratích... a z Liberce se samozřejmě nejezdí přes Prahu, ale přes Kolín. Myslela jsem, že mi švihne. No tak co, zkusíme objednat lístek z Českých Budějovic, tam jsem si zjistila, že na trase je i Praha. Ale co čert nechtěl, na eLišku nemůžu mít v jeden den dva lístky a tak jsem si jízdenku nemohla pořídit. Bohužel jsem na stránkách Českých drah nenašla žádné stornování objednávky, tak jsem spekulovala co s tím...
A dokonce jsem dostatečně kreativní a vymyslela jsem řešení. Přes 1180 a dalších milion čísel jsem se dovolala na helplajnu ČD a svěřila jsem se paní u telefonu, že jsem úplně hloupá, že potřebuju jet z Budějovic do Brna, ale omylem jsem si koupila Liberec a jestli je to možné stornovat. Ono je samozřejmě trochu v nesouladu s přepravními podmínkami tuhle jízdenku použít pouze na trase Praha - Brno, ale co, šlo o to dostat se domů... no paní byla ochotná, spolu jsme mi po telefonu zařídili jinou jízdenku s tím, že za libereckou mi vrátí peníze... no a následně mi paní chtěla jízdenku poslat na nádraží v Budějovicích. Trochu jsem zpanikařila a snažila se jí vysvětlit, že ještě v Budějovicích nejsem, a že si lístek vyzvednu kdekoliv v automatu. Kdybych přiznala, že si ho vyzvednu v Holešovicích, asi by se jí to nelíbilo... no nakonec jsem zvítězila nad systémem a ač se průvodčí trochu divil, proč ta jízdenka ještě není cvaklá, dostala jsem se bez úhon a za 120 Kč do Brna. Nicméně jak to tak počítám, ten hovor bude drahý, storno jízdenky taky něco stojí... až tak moc jsem neušetřila...

Žádné komentáře: