úterý 17. března 2009

Ponožková věta

Dneska jsem si opět hrála na vzornou dceru... teda skoro se mi to povedlo. Jsem složila ponožky, sklidila suché prádlo a s dobrou vizí pověsila to vlhké pračce. Jenže ono vlhké prádlo bylo zvlhlé jen díky vlhkosti v pračce, nebylo vyprané, takže práce k ničemu. Ale k věci.
Skládala jsem ponožky a stalo se mi to co obvykle. Zbyla ponožka. ale kdyby jen to, vlastně zbyly tři rozdílné. A v závislosti na pravidelnosti tohoto jevu jsem se rozhodla (odvážně) vyslovit Ponožkovou větu...

Věta: Předpokládejme, že máme na šnůře visící ponožky. Pak platí, že při skládání je počet ponožek 2n+1 pro n náležící přirozeným číslům.

Důkaz: zřejmý.

Poznámka: Je možné, že libovolných 2m ponožek ze soubory 2n+1 ponožek, kde m je menší než n a m taktéž náleží přirozených číslům, tvoří nesourodé páry.

...a průměrný matematik mě za tohle určitě chce zabít, ale co už. (A za to, že tu nejdou menšítka a náležítka nemůžu).

4 komentáře:

Peťoš řekl(a)...

Tohle bych možná neřekl, že je věta, protoze ta je jen v matematice. Spíš něco mezi prvním a druhým zákonem ve vesmíru, ovšem významem zdaleka presahujícím první i druhou větu termodynamickou!!! Protoze pokud bude neco, co funguje VZDYCKY a v KAZDEM vesmiru, tak az objevime UFOuny, tak máme o cem mluvit v trapných chvilkách :)

Menšítka <> jsou pod , a . (čárka a tečka), kdyz zmáčkneš pravý ALT. U jiné klávestice jsou tamtéž, jen ne alt, ale shift :)

Jinak mám radost, ze uz nemam Janapciny dny a doufam, ze neco takového uz ani neprijde. Spaleniny bolí :D (teda uz je to OK, ale tehdy...)

Janapka řekl(a)...

Ale ja vim, jak se napise mensitko, ale ono mi to nechtelo vzit ho, ze mu vadi, ze to teda "tag"

Anonymní řekl(a)...

Musíš použít zástupné znaky, místo menšítek to jsou &lt; a &gt;. Pokud nebudeš vědět, jak něco takhle obejít, můžeš použít Lapiduší parser - uzavři to, co chceš napsat mezi tagy <raw></raw>, zobraz si náhled příspěvku a podívej se do výsledného html kódu, jak to vypadá nahrazené.

Janapka řekl(a)...

Jo to jsou ty znaky, co si nikdy nepamatuju, jak jsou a jsem na to lina :)
Ale ten parser neni zly napad, dik :)