pondělí 30. března 2009

Příjemné České dráhy

Vážně jsem se nezbláznila a titulek není myšlen sarkasticky. Dneska jsem si užila sedmihodinovou cestu vlakem a nemohla jsem si stěžovat. Takže kdokoliv kdo nadáváte na ČD, čtěte pozorně a přehodnocujte :)
Příjemné překvapení se konalo už cestou do Karlových Varů (takže pro zpřesnění, trasa Brno - Praha - Karlovy Vary - Praha - Brno). EC mělo deset minut zpoždění a my měli v Holešovicích právě oněch deset minut na přestup. Tak jsem se s menšími obavami poptala průvodčího, jak to pořešit. No ten byl velmi vstřícný a slíbil nám, že budeme-li ještě za Pardubicemi ve skluzu, zavolá do Prahy, aby rychlík do Varů na nás počkal. K mému překvapení slib dodržel, nakonec jsme dojeli včas... prostě příjemné překvápko.

Ještě příjemnější byla závěrečná část cesty zpět do Brna. V Praze byla hodina na přestup a z avíza svých drahých přátel jsem věděla, že by v Holešovicích měla být nová čekárna, dokonce snad s Wifinou, ale nechtělo se mi tomu věřit. A ono ejhle, příjemná vytopená místnůstka se zásuvkama a v pohodě připojitelnou Wifkou, první plus pro české dráhy. Síť je samozřejmě zdarma, narozdíl od Ruzyně. Hlášení o vlacích bylo přímo v čekárně i s obrazovkou, prostě pohoda.
Dalším příjemným překvapením byl vlak. Už jsem se skoro naučila, že české vagony EC jsou nic moc a vždy jsem marně hledala zásuvku. Tento vlak mě příjemně překvapil, neboť funkční zásuvkou disponoval. Hned jsem se zaradovala, neboť v předešlém vlaku jsem noťas vycucla a v čekárně se za hodinu nestihnul nabít úplně.

Takže shrnuto podtrženo, ať mi říká kdo chce co chce, Student Agency se může jít zahrabat, já se do prahy dostanu za 120 Kč se zásuvkou a bez zácpy na D1...

3 komentáře:

Griswold řekl(a)...

Jakou jízdenku si kupuješ, že to máš tak levné? Já bych platil tři stovky :-(

Janapka řekl(a)...

eLiska, staci si na to zaridit Rail plus kartu a pak mas mezi krajskymi mesty jizdenku za 120 - 160 Kc. Docela se o tom vyplati poinformovat na nejakem okynku :)

Anonymní řekl(a)...

Asi mas stesti na vlaky :) Ja sem chtela jet ve ctvrtek ECckem, ale to melo 25 minut zpozdeni, tak sem radsi jela rychlikem, v Pardubicich tomu EC hlasili pres 100 minut :)
A zkus nekdy jet z Pardubic do Liberce. 11x uslysis: Ceske drahy vas vitaji - 10s pomlka - v rychliku - 10s pomlka - ve smeru (vsechny zbyvajici stanice). Pristi zastavka je .... Pokud neco potrebujete, najdete to ve vlakovem pruvodci, nebo vam pomuze vlakovy personal. Dovolujeme si vas upozornit, ze vsechny nase vlaky jsou nekuracke. :D A kdyz mas stesti, tak jim ten rozhlas blbne a do toho jeste slysis nejake podivne zvuky :D Kdyby tam radsi opakovali kvantovku, to uz bych ji taky umela nazpamet :D